Test ojetiny Infiniti G37 S Coupé. Exotické GT potěší hravostí a dostupnou cenovkou

V dnešní době jsme zvyklí, že sedneme do rychlého auta, šlápneme na plyn a už drtíme oblíbenou silnici naplno. Současná auta jsou totiž lehká na řízení, hodná a dělána tak, aby je uřídil úplně každý. Je jedno, jestli umíte řídit, prostě budete rychlí. Něco podobného jsem čekal i od testovaného Infiniti, i když ingredience v podobě platformy, motoru a většiny komponent z Nissanu 370 Z vypadaly slibně, pořád to je ojeté auto a především luxusní GT. Jak jsem se mýlil.

Nebudu vás zbytečně zdržovat popisem interiéru a exteriéru, jen podotknu, že G37 S Coupé je o světelné roky luxusnější, než zmíněný Nissan a interiér je opravdu kvalitní. Design exteriéru je možná až příliš asijský, ale o to exotičtější. Silueta s vypouklou střechou a dlouhou kapotou vepředu i vzadu je zajímavá a auto je poměrně široké. Taková placka. Ve městě na něm lidé můžou nechat oči a připadáte si v něm opravdu exkluzivně. Aby také ne, potkat další stejné auto je nemožné, prodalo se jich tak málo, že byste je napočítali na prstech jedné ruky. Je to tak mnohem vzácnější vůz, než italské supersporty a výhledově se může jednat o zajímavou investici. Je vůbec štěstí a velká náhoda, že se mi podařilo toto auto získat do testu díky společnosti AAA Auto.

3

Uvnitř překvapí kaplička budíků, která se posouvá zároveň s volantem, a tak na ukazatele vždy perfektně vidíte. Sedala jsou pohodlná a umí i podržet tělo. Co je ale důležitější, G37 Coupé má skvělý posaz za volantem. Sedí se nízko a ideální polohu si člověk najde hned. Volant je příjemně malý s tlustým věncem. Jo, tohle je celé “zetko”! V kombinaci s nejvyšším a současně nejsportovnějším stupněm výbavy „S“ tahle silná zadokolka slibuje v zatáčkách pravou nirvánu, a tak už ji nenechme dlouho čekat.

2 1

Srdcem vozu je atmosferický šestiválec do V o objemu 3.7 litrů a s výkonem 320 koní a 360 Nm točivého momentu. Coupé o váze 1706 kg dosprintuje na stokilometrovou rychlost za solidních 5.8 sekundy a zastaví se až na obligátních 250. Motor je klenot a exceluje především v naprosté kultivovanosti chodu, lineárním zátahem a užasnou gradací výkonu, kdy od poloviny spektra otáček letí nahoru jako nakopnutý. Zastaví jej až omezovač v 7500 rpm. Průběh mi hodně připomíná postarší BMW osazeny famózním motorem M54 – je to něco mezi E46 330i  a stejnou generací M3. Slabšímu modelu se blíží dynamikou a klidným projevem, silnějšímu “mku” pak fantastickým podvozkem a samosvorem na zadní nápravě. Jenže toto Infiniti se dělalo v době, kdy konkurovalo novější generaci trojky s označením E92 a tady musím konstatovat, že G37 S je výrazně řidičtější auto.

Oproti BMW má upovídanější a tužší řízení, podvozek lépe kopíruje a drží kontakt s povrchem vozovky a překvapí vás zejména grip v zatáčkách, který se s každým centimetrem plynu navíc mění v plynulý drift. To, co mě tak frustrovalo na BMW od E46 výš je tady standardem a tím je již zmíněný mechanický samosvor. U takové 335i nebo 135i mě jeho absence přiváděla k lítosti a šílenství. Kluci z Japonska holt mají koule a umí dát pořádný dif i do primárně cestovního coupé.

5

Líbí se mi jeho nezáludnost a pozvolná svornost, kdy auto jde do driftu velmi čitelně. Díky rychlému a poměrně strmému řízení je pak plný úhel kontra otázkou chvilky a přesně cítíte, jaký úhel musíte držet a kolik plynu dávkovat. Sladění ovládacích prvků je v tomto autě bezchybná. Člověk se musí s autem učit, zvykat si na něj, pak je to perfektní.

Srovnání s BMW se nevyhnu ani u podvozku. U vozů z Mnichova jsem zvyklý na zaměření pro maximální efektivitu a stabilitu v zatáčkách bez náklonu karoserie za cenu horšího komfortu. Infiniti naopak žehlí nerovnosti perfektně, ale působí rozevlátě a nestabilně. Vyžaduje drobné korekce, ale kola mají stále kontakt s vozovkou i na opravdu špatném povrchu. V zatáčkách rychlost na BMW ztrácet nebude, jen se u toho víc zapotíte a také pobavíte. Vykroužit zatáčky dále pomáhá systém aktivního řízení všech kol 4WAS, který vám dovolí hbitě projet i tu nejutaženější šikanu. Na druhou stranu bych ale očekával, že bude natáčení kol v zatáčkách cítit více, kdyby na papíře nebylo napsáno, že ho G37 Coupé má, nepoznal bych to.

60

Absolutorium jednoznačně zaslouží brzdy. Kotouče jsou pro sportovní variantu G37 S zvětšeny na 355 mm vpředu a 350 mm vzadu, což z nich dělá výborného společníka nejen na silnici, ale i na okruhu. Nevadnou a nevadnou, stále se výborně dávkují a nenechají se zaskočit.

Na Infiniti G37 S Coupé se mi líbí to, že když vás pustí chuť sportovat, můžete celkem uvolněně plout krajinou, nechat spadnout spotřebu ze dvaceti litrů benzinu až někam k deseti a stále vás nebude řízení nudit. Infiniti tak plní i roli cestovního auta na jedničku. Rozhodně se tak jedná o velmi zajímavé auto, které zvládá sportovní jízdu i cestování velmi dobře.

4

Ukažte mi podobně cool ojeté auto se stejným výkonem, výbavou, jízdními vlastnostmi, které nyní seženete kolem 350.000 korun. Úkol téměř nereálný. Navíc má u nás značka Infiniti hodně vysokou image, což je věc, která se v tomto segmentu také počítá. Jde jen o to mít odvahu vystoupit z precizně sešikovaných německých řad. Ale věřte mi, někdy to stojí zato…

Plusy

Dynamický motor
Výborná sedadla
Vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost
Velmi účinné brzdy
Dobrá schopnost tlumit rázy
Vynikající základní výbava

Mínusy

Málo místa na zadních sedadlech
Omezený vstupní otvor do kufru a menší zavazadlový prostor
Vyšší hmotnost

Comments

comments