Test ojetiny Infiniti M35h. Skvělý sedan, který v Česku neuspěl

Infiniti mám rád. Pokus Nissanu o konkurenci Lexusu se podařil a tyto vozy jezdí opravdu skvěle. Bohužel, v naší zemi je oficiální cestou nekoupíte. Zastoupeni to pár let zpět vzdalo, ale na trhu ojetin jich pár sehnat můžete. Excelentní coupé G37 přímo miluji a luxusní sedan vyšší střední třídy M je na tom dost podobně. Klasická koncepce s motorem vepředu a pohonem zadních kol je doplněna o zajímavý design, opravdu excelentní interiér a zejména komfortní podvozek. Srovnám-li toto Infiniti s řadou 5 od BMW nebo třídou E od Mercedesu, vyjde mi rozhodně pohodlnější auto. Jízda je tak plavná a tichá, že to ve stejné době neuměl lépe ani Mercedes-Benz S.

Když se naskytne hezké auto této značky v bazaru, hned pro něj utíkám. Tentokrát se mi podařilo v AAA Auto ukořistit vrcholný model řady M pod označením 35h. Ano, je to hybrid, ale svou technologii používá zcela správně. Nejsem žádný “eko fanda”, ale zjistil jsem, že koncepce takového vozu je přinejmenším zajímavá. Pokud se podíváte na tento vůz, na první pohled poznáte, že je zde něco jinak. Nehledě na to, že mnoho vozů Infiniti na českých cestách nepotkáte. Když teď před M35h stojím a svírám v ruce klíč, nemůžu od něj odtrhnout oči. Je na něm něco, co nejde popsat. Něco, co si uvědomíte, až když u něj stojíte. Je zajímavý? Nebo snad zvláštní? Rozhodně působí jako luxusní GTčko.

9

Zevnějšek vozu nemůže urazit snad nikoho. Jednoduchá linie přední kapoty, která se mírně sváží k přední masce, která působí agresivním dojmem. Z boční strany, už tak zajímavě nepůsobí. Není zde nic, co by vás nějakým způsobem ohromilo, ale taky zde není nic co by vám vadilo. Příjemná, jednoduchá a elegantní linie vozu, která se mi osobně velice líbí (futuristických designů po cestách jezdí mnoho). Záď vozu krásně doplňuje a dotváří “osobnost” právě toho vrcholového manažera, který nechce nijak extra vystupovat z řady, ale zároveň je na něm na první pohled vidět, že je jiný.

Interiér! Luxusní obývák, který se v tomto voze nachází, je jasnou známkou toho že, se jedná o pohodlné velké GT. Světlé čalounění a dřevěná dekorace tento pocit ještě více umocňují. Palubní deska je masivní a dominuje zde přístrojový štít s velkým volantem. Budíky jsou schovány v dvojité kapličce a mezi nimi nalezneme velký palubní počítač, který má bohužel trochu “neprémiovou” grafiku.  Centrální display uprostřed palubní desky je na tom však velmi dobře – ovládá se dotykově a nabízí daleko lepší rozhraní, než například Lexus. Pod ním nalezneme vkusné analogové hodiny a středový panel, který se zcela vymyká zažitým trendům a to díky svému výběžku. Na něm jsou umístěny ovladače klimatizace a multimediálního systému. Zajímavý prvek nabízí samotná klimatizace a to funkci “Forest Air.” Ta dokáže do interiéru pustit svěží lesní vůni…

3 2

Sedadla jsou velice pohodlná a dokonce příjemně drží při ostřejší jízdě. Navíc jsou plně elektronická s paměťovým systémem. Spolucestující rozhodně praští do očí reproduktory audio systému Bose zabudované na vrcholu sedadel hned pod hlavovou opěrkou. Kvalita hudby je perfektní.Další zajímavosti interiéru jsou určitě “tlačítka”, věnující se hybridnímu pohonu. Pokud jedete na elektromotor (který se nastavuje sám a nijak jej řidič nemůže ovlivnit), je zde indikace, která vás informuje o stavu akumulátoru a toku energie. Také je zde tlačítko, které aktivuje zvukový projev vozidla, aby varoval chodce, že vůz je v pohybu.

1

Jelikož se jedná o hybrid, Infiniti se rozhodlo vložit své akumulátory za zadní sedadla vozu. Proto zde odpadá možnost sklopení zadních sedadel pro zvětšení zavazadlového prostoru. Ovšem to není až tak velký problém, protože objem 350l zavazadlového prostoru v hybridním GTčku je i tak dostatečný. Ve víku kufru najdete návod, jak uložit do zavazadlového prostoru 4 bagy s golfovými holemi.

Hlavní roli pod kapotou hraje zážehový šestiválcový 3,5 litr, který má variabilní zdvih ventilů. Tento systém se zkráceně nazývá VVEL – Variable Valve Event and Lift. Hybridní část tvoří dvouspojkový systém a elektromotor o výkonu 50 kW. Navíc tento motor slouží jak k pohonu vozu, tak i ke generování energie. Celý tento systém se nachází v sedmistupňové, samozřejmě automatické, převodovce. Jak jsem již zmínil, je zde dvouspojkový systém. První část, tedy mokrá část, by měla zastoupit měnič momentu, který zde chybí. Druhá část, tedy suchá spojka, dokáže odpojit zážehový motor od elektromotoru.

5 8

Po usednutí za volant se z člověka okamžitě stane pan manažer, který v tuhle chvíli nic neřeší. Ano, opravdu, tak si zde musí každý připadat. Příjemný sedák, který se dá nastavit k úplné dokonalosti. Volant, který vám jednoduše padne do ruky. Největší nezvyk nastává po “nastartování” vozu. Nic se totiž neděje, jen se rozsvítí kontrolka, která značí nastartovaný motor. Je to až zvláštní, jak může být ticho otravné. Řadím tedy na automatické převodovce D a vyrážím. Elektromotor s autem opravdu slušně hýbe a než se nadějete jedete klidně stovkou. Přece jen akcelerovat z 0 na 100km/h za 5,5vteřiny, to už je docela rachot. Jakmile se dostanete k zažehnutí mocné V6, rozpoutá se peklo. Najednou si připadáte jako v jiném světě.

7

Už nejste člověk v obleku, který si v pohodičce a bez zvuku jede směrem do práce. Jste závodník, který je nucen krotit všech 268 kW. Škoda, že u tohoto vozu nejde úplně vypnout stabilizace, protože “urvat” ho není žádny problém, do chvíle kdy vás právě stabilizace utne. Jediné, co mi opravdu vadilo, byly elektricky navíjené pásy s presave systémem, který mně stále přitahoval. Pokud si chcete užít klidné jízdy (a to opravdu budete chtít), zapnete režim eko, který opravdu funguje a dočkáte se situace, kdy vůz často přepíná na plně elektrický chod, kdy sice systém hlídá elektrický pedál, aby na něj řidič moc netlačil, ale i tak se vůz pohybuje opravdu dobře a necítíte žádný lenivý chod. Navíc úspora paliva v tomto módu je opravdu znatelná. Při režimu sport si řidič užívá “točení” až do 7000 otáček, kdy zvuk šestiválce o objemu zní opravdu lahodně. Pokud vás zajímá řazení, nemám k němu výhrad. Není tady totiž žádný bezestupňový variátor jako u hybridních Lexusů.

Co se týče podvozku a celkově dynamiky, váha 1830 kg nezní úplně nejlépe. Ano, je to dáno hlavně akumulátory, které pohání elektromotor. Na druhou stranu díky nim máte ideální rozložení hmotnosti v poměru 51:49. Pohodlný podvozek je výborný na dlouhé cesty a řidiče neunavuje, navíc nijak nehlučí dokonce i na české dálnici. Do zatáček se autu moc nechce, navíc při razantnější jízdě uskakuje. Co je možná ještě horší než uskakování, je absolutně přeposilované řízení. Sice víte, kde máte kola, ale odezva od řízení zde žádná není. Nejlepší na tomto Infiniti je pohoda za volantem, která vám umožňuje projíždět se přírodou v absolutním tichu a pohodlí, bezpečnou rychlostí a s úsměvem na tváři.

4

Infiniti udělalo opravdu skvělý sedan, který vás nepřestane bavit ani po dlouhé cestě. Na začátku jsem říkal, že nejsem žádný “eko” fanda, ale po jízdě v tomto voze, jsem schopný připustit fakt, že se s hybridním pohonem dá žít. Za celou dobu, co jsem měl možnost v tomhle voze jezdit, jsem nenarazil na věc, která by mi nějakým závratným způsobem vadila. Pořídit si takto exotickou hračku z druhé ruky je těžké rozhodnutí, ale nezapomínejte, že servis by vám měli poskytnout v každém autorizovaném servise značky Nissan. Rozhodně nenarazíte ani v kvalitních neautorizovaných dílnách.

Plusy

– Ticho, klid, pohoda
– Luxusní posed
– Nízká spotřeba
– Funkčnost vozu, a systémů

Mínusy

– Občas až složité ovládání palubního počítače
– Malý zavazadlový prostor
– Elektrický chod nelze zapnout ani vypnout. (vše je automatické)

Comments

comments